Wettelijke en juridische diensten

Juridische diensten voor ondernemers, zelfstandigen en bedrijven.

Onze experts nemen al uw administratieve formaliteiten voor hun rekening.

Wat kunnen we doen?

  • Alle handelingen bij de Kruispuntbank van Ondernemingen: inschrijving, wijziging, aanpassing van bedrijfseenheden, …
  • Inschrijving in de KBO + btw voor een buitenlandse onderneming
  • GDPR-documenten
  • Algemene verkoopvoorwaarden opstellen
  • UBO-register – inschrijving en aanpassingen
  • Publicaties in het Belgisch Staatsblad
  • Oprichting van een vennootschap en afspraak met de notaris
  • Financiële plannen uitwerken

Deze lijst is niet exhaustief. Andere hulp nodig? Stel ons uw vraag, wij beantwoorden ze.

Kantoorverhuur in Brussel – Alle diensten

Alle handelingen van de Kruispuntbank van Ondernemingen: inschrijving, wijziging, aanpassing van bedrijfseenheden, ...

De Kruispuntbank van Ondernemingen centraliseert alle gegevens van bedrijven en vestigingseenheden. Het is belangrijk dat uw gegevens up-to-date zijn in de Kruispuntbank.

U wijzigt uw NACE-code of het adres van uw maatschappelijke zetel of exploitatiezetel, u verandert van bestuurder, … ? De KBO moet worden aangepast.

Wij nemen al deze vervelende taken van u over.

Inschrijving in de KBO + btw voor een buitenlandse onderneming

Een buitenlandse onderneming die in België actief is, moet zich inschrijven bij de Kruispuntbank. Dit is verplicht.

Wat de btw betreft, heeft een buitenlandse onderneming die zich voor de Belgische btw kenbaar moet maken de keuze uit ‘rechtstreekse inschrijving’ of ‘inschrijving via een verantwoordelijke vertegenwoordiger’. Buiten de EU gevestigde ondernemingen zijn verplicht om een verantwoordelijke Belgische vertegenwoordiger aan te wijzen

Wij nemen al deze taken voor onze rekening.

De Kruispuntbank van Ondernemingen bevat evenwel geen informatie over buitenlandse ondernemingen die niet minstens één exploitatiezetel in België hebben.

GDPR-documenten

De Europese wetgeving inzake gegevensbescherming heeft ondernemingen altijd gevraagd om alle persoonsgegevens in hun bezit te beschermen tegen onwettig gebruik, verlies, vernietiging of accidentele schade. Dit geldt ook voor gegevens op papier. De GDPR voegt daar nog bepaalde eisen aan toe.

Wij stellen deze GDPR-documenten en checklist voor u op.

Algemene verkoopvoorwaarden opstellen

U bent wettelijk niet verplicht om over algemene verkoopvoorwaarden te beschikken, maar in de praktijk is dit wel raadzaam.

Indien u niet over algemene voorwaarden beschikt, valt uw klant onder de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek. In sommige gevallen is dit niet gunstig voor de verkoper.

Daarom is het beter om goede verkoopvoorwaarden op maat te hebben.

Wij helpen u om die op te stellen, op basis van uw activiteiten.

UBO-register – inschrijving en aanpassingen

Het UBO-register is een nationaal register waarin alle ‘Ultimate Beneficial Owners’, of ‘uiteindelijk begunstigden’, geregistreerd staan.

Dit register moet up-to-date worden gehouden. Anders kunnen er financiële sancties volgen.

De bestuurders en alle beheerders van vennootschappen of vzw’s moeten dit register up-to-date houden of daarvoor een derde partij aanwijzen.

TOPOS en zijn deskundigen kunnen als tussenpersoon optreden voor het bijwerken van dit register.

Publicaties in het Belgisch Staatsblad

Elke vennootschap of vzw die opgericht wordt in België, moet in het Belgisch Staatsblad worden bekendgemaakt om haar bestaan te bevestigen.

Elke verandering in de structuur van de vennootschap moet ook in het Staatsblad worden gepubliceerd: verandering van maatschappelijke zetel of naam of ontslag van bestuurders, wijzigingen in de statuten …

TOPOS helpt u met deze administratieve procedures.

Oprichting van een vennootschap en afspraak met de notaris

Wij helpen u met de oprichting van uw vennootschap: we verzamelen de nodige gegevens die in uw statuten moeten worden opgenomen, we stellen statuten voor aangepast aan uw activiteit, we raden een bank aan, maken een afspraak met de notaris en publiceren de definitieve statuten in het Belgisch Staatsblad.

We zorgen van a tot z voor de oprichting van uw bedrijf.

Financiële plannen uitwerken

Het financieel plan is een cruciaal onderdeel van het ‘Business Plan’ van een bedrijf. Het helpt om de financiële haalbaarheid van een project te bepalen.

Wanneer u een vennootschap opricht, bent u verplicht om een financieel plan op te stellen wanneer u naar de notaris gaat. Bij problemen wordt het financieel plan onderzocht en kunnen de oprichters verantwoordelijk worden gesteld indien het plan te eenvoudig is.

Onze experts helpen u een degelijk financieel plan op te stellen.

Alle diensten

  • Kantooradres – Hoofdzetel

    Het kantooradres van uw bedrijf is een uitstalraam bij uw bestaande of potentiële klanten. Door uw onderneming te registreren bij een van onze business- en coworkingcentra wordt uw merkimago opgeblonken.

    Details & prijzen

    Prijzen kantooradres – hoofdzetel in Brussel
  • Virtueel kantoor

    Moet u vaak reizen maar wilt u toch genieten van een meertalig team, administratieve ondersteuning en een professioneel bedrijfsdomicilie? Dan is deze formule precies wat u nodig hebt!

    Details & prijzen

    Prijzen virtueel kantoor in Brussel
  • Privékantoor

    Een luxueus kantoor, volledig ingericht en onmiddellijk vrij? TOPOS biedt u een privékantoor dat op maat moduleerbaar is. Aangepast aan uw budget.

    Details & prijzen

    Prijzen privékantoor in Brussel
  • Vergaderzaal

    Luxueus en comfortabel meubilair, interactieve schermen, conferentieborden, projectors, aansluitingen, draadloos internet … Onze vergaderzalen voldoen aan al uw wensen! U vergadert op een gezellige plek met een relaxte luxe.

    Details & prijzen

    Prijzen een luxueus en professioneel kader voor uw vergaderingen in Brussel
  • Coworkingruimte

    TOPOS biedt u ook het voordeel van een werkruimte dat zich aan uw noden aanpast. U betaalt ook enkel voor het aantal plekjes dat u nodig hebt, per dag of in onbeperkt gebruik. En dat zonder extra kosten!

    Details & prijzen

    Prijzen coworkingruimte in Brussel
  • Wettelijke en juridische diensten

    Juridische diensten voor ondernemers, zelfstandigen en bedrijven. Onze experts nemen al uw administratieve formaliteiten voor hun rekening. Wat kunnen we doen? Alle handelingen bij de Kruispuntbank van Ondernemingen: inschrijving, wijziging, aanpassing van bedrijfseenheden, … Inschrijving in de KBO + btw voor een buitenlandse onderneming GDPR-documenten Algemene verkoopvoorwaarden opstellen UBO-register – inschrijving en aanpassingen Publicaties in…

    Details & prijzen

    Prijzen wettelijke en juridische diensten in Brussel